Hade Nej tack-skylt men fick reklam

Nej, tack ingen reklam! En sådan skylt hade en kvinna i Bromma på sin dörr.

Ändå fick hon reklam i sin brevlåda och nu säger DM-nämnden äntligen ifrån.

Utdelningsbolaget har brutit mot god sed anser Nämnden för direktmarknadsföring.

Axel Tandberg som är sekreterare i DM-nämnden uppmanar alla att anmäla liknande händelser. 

 

Om man läser kommentarerna på aftonbladet.se så tycker många att reklam i olika former är     "jobbigt" Men hur ska konsumenterna hitta produkterna om de inte syns i någon form av marknadsföringskanal. Reklam är ett sätt för företag att visa sina produkter för att sedan sälja produkterna till gemene man. Hur ska jag som konsument veta om det finns

en ny tjänst eller produkt som gör att jag tex kan teleportera mig till jobbet istället för att

ta bilen, och vara lite mer miljövänlig. Hur vet jag om det finns nya ekologiska 

hushållsprodukter om de inte syns. Syns man inte så finns man inte. 

 

De som vill ha reklam ska få sin reklam och de som inte vill borde få slippa. 

Jag vill INTE HA REKLAM, men jag VILL HA BRA ERBJUDANDEN och därför är jag med 

på yourmail.se  På så sätt går jag inte miste om något, bra va! Jag får ta del av bra

erbjudanden och jag slipper gå till pappersåtervinningen och dessutom går 30%

av intäkterna till Naturskyddsföreningen. Alla vinner på det. De som marknadsför sig,

jag som vill ha bra erbjudanden och Miljön. 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0