Måndag, KRIS överallt och en överfylld brevlåda med reklam...

...och det är bara början av den här veckan.
Vad kan man säga om måndag? Första dagen på ny vecka, ny vecka nya möjligheter! Men ack så tråkig dag, nu är det hela fyra dagar innan det vankas helg igen. Måndag är även alla företags stora reklam dag, apropå tidigare inlägg... 

Har kollat omvärlden lite på aftonbladet.se och det verkar inte som att den här måndagen är speciellt rolig. SUCK! Kris, kris och åter kris. Många människor som blivit av med jobbet, fy sjutton. Tänk om det fanns något man kunde göra för att hjälpa dem. 3292 personer varslade under novembers första vecka, såååå jobbigt. Kul så där innan jul oxå. :-(

Tänk om de företag som satsar så mycket pengar på sin oadresserade direktreklam valde att gå via yourmail.se istället som är mer kostnadseffektivt och miljövänligare då skulle de ha mer pengar över i företaget till annat. Nu vet jag inte om det är något av dessa företag som har sagt upp någon, men tänk om...


Försäkringskassans reklamkampanj är ett praktexempel på att håna hela svenska folket. Har hört och läst att deras reklamkampanj kostade 15 miljoner kronor. Det är helt sjukt! De borde använda pengarna bättre än en tråkig kampanj om att reglerna har ändrats, det måste kännas som skit för de som är sjukskrivna och drabbas av de nya reglerna. Tänk att se den där bannern och veta att den kostade 15 miljoner och att min sjukpenning har blivit begränsad till ett visst antal dagar. Om jag då inte är frisk, det skiter de fullständigt i. SUCK! Vart är världen på väg. Jag hoppas att jag aldrig blir så sjuk att jag måste ha någonting med Försäkringskassan över huvudtaget att göra. Dessutom fick jag höra av en tidigare arbetskollega att det sitter någon läkare och gör bedömningar av patienter utan att träffa dem. Då skulle väl vem som helst kunna bli läkare och skriva ett omdömme, om det bara är att fatta pennan och skriva och lägga den i internposten, eller hur det nu fungerar. 

Nog om det tråkiga som påverkar såååå många människor....

Helger är det bästa som finns, kanske inte för att vila upp sig på/sova på. För det hinner man inte om man har man, barn och katter. Det är alltid något på G och det är sååå mysigt. Jag tror vi hade myshelg hela helgen, ja inte på dagarna men sen eftermiddag/kväll. Så härligt! Lill-tjejen har blivit galen i att dansa och att dansa med sånna där sugrörsliknande stavar som lyser i mörker är jättekul! 
Ett hett tips till alla föräldrar - sugrörsliknande stavar som lyser i mörkret.

Nej nu är det dags att jobba...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0